Η περιπέτεια της ηλεκτρικής (και όχι μόνο) αυτοκίνησης στη Σύρο τη δεκαετία του ‘70

Τρίτη 26 Δεκεμβρίου 2017

Enfield Automotive - Isle of Wight 1966-1976

26.12.17 Enfield Neorion , , ,


Enfield Automotive 4x4 πρωτότυπο 

Το όνομα Royal Enfield είναι συνώνυμο με μεγάλα κομμάτια πυροβολικού που συνοδεύονται από μοτοσικλέτες βρετανικής και ινδικής προέλευσης με παγκόσμια εμβέλεια αλλά τι γίνεται με την παραγωγή αυτοκινήτων τους; 

Η Enfield Automotive κέρδισε ένα διαγωνισμό από το Συμβούλιο Ηλεκτρικής Ενέργειας για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στο Cowes. Το αυτοκίνητο που διένυε απόσταση 56 μιλίων και μέγιστη ταχύτητα 48 μιλίων/ώρα, περιείχε 8 μπαταρίες των 6 βολτ, και μπορούσε να φορτιστεί από το κανονικό ρεύμα. 0-30 μίλια/ώρα σε 12,5 δευτερόλεπτα και έγκριση δοκιμής από το Υπουργείο Μεταφορών, το Enfield 8000 πουλιόταν για £ 2600. Η τιμή δυο Mini's εκείνη τη στιγμή. Η τηλεοπτική εκπομπή Blue Peter ακολούθησε σε μια προσπάθεια βελτίωσης των πωλήσεων, αλλά η τιμή ήταν υπερβολικά υψηλή, αν και το αυτοκίνητο ήταν πολύ πιο μπροστά από το χρόνο του. 

Το 1972 κατασκευάστηκε επίσης ένα πρωτότυπο πολυτελές τετρακίνητο Jeep 4,2 λίτρων στο εργοστάσιο στο Cowes, αλλά αυτό δεν προχώρησε καθώς οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σκόνταψαν. Η παραγωγή μεταφέρθηκε με τον Έλληνα ιδιοκτήτη Γιάννη Γουλανδρή στη Σύρο το 1973, αλλά καθώς κανένα δεν μπορούσε να πωληθεί τοπικά λόγω φορολογικών ζητημάτων με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όλοι εξήχθησαν πίσω στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το Συμβούλιο Ηλεκτρικής Ενέργειας χρησιμοποίησε αρκετά από τα μοντέλα 8000 ως διαφημιστικά εργαλεία για πολλά χρόνια και μερικά παραμένουν στα χέρια συλλεκτών. Το όνομα Enfield συνεχίστηκε με μέγα γιοτ, αλλά η παραγωγή αυτοκινήτων στο εργοστάσιο στο Cowes έσβησε.